Praca handlowca, sprzedaż i budowanie relacji z klientem, to wiele różnych obowiązków, wymagających zapamiętania wielu informacji, zaangażowania szybkości działania, by być pierwszym przed konkurencją. Dlatego dobrze przygotowane materiały handlowe dotyczące nowych produktów, działań promocyjnych to skuteczne narzędzie pracy sprzedawców wpływające na wzrost efektywności ich działań, przekładających się na wzrost wartości sprzedaży.
ADRESACI SZKOLENIA
- Kadra zarządzająca małą i średnią firmą,
- Osoby zajmujące się marketingiem, promocją
- Przedstawiciele handlowi
CELE SZKOLENIA
Dostarczenie uczestnikom narzędzi, wiedzy i umiejętności do marketingowego zarządzania firmą obejmujące:
- proces tworzenia profesjonalnej dokumentacji handlowej
- narzędzia myślenia wizualnego
- rodzaje i typy materiałów handlowych.
KORZYŚCI DLA FIRMY I UCZESTNIKÓW
- Zespołowe uświadomienie sobie wagi dobrze przygotowanych materiałów handlowych,
- Twórcze poznanie etapów tworzenia dokumentacji handlowej,
- Wspólne poznanie narzędzi myślenia wizualnego,
- Kreatywne poszukiwanie pomysłów na prezentację handlową,
- Osobista możliwość wymiany doświadczeń uczestników szkolenia,
- Dynamiczne zajęcia prowadzone przez inspirującego i praktycznego trenera.
1. Materiały handlowe - znaczenie i rola w sprzedaży
- Rodzaje materiałów – podział materiałów ze względu na pełnione funkcje, cele jakie mają odegrać w rękach sprzedawców (edukacyjne, analityczne, informacyjne, perswazyjne, zabawowe)
- Typy materiałów – elektroniczne, drukowane, multimedialne
2. Architektura marki/produktu/promocji – zrozumienie koncepcji marketingowej, budującej zyskowne marki
Każdy produkt i promocja, która odnosi sukces rynkowy składa się kilku części. Świadomość powiązań i zależności wpływa na lepsze dopasowanie oferty firmy do rynku i tym samym do lepszych wyników sprzedażowych.
- Fundamenty – obowiązkowe elementy dzięki którym marki/produkty zauważamy na rynku
- Grupa docelowa – osoby które nie wyobrażają sobie życia bez naszego produktu
- Potrzeby klienta – co motywuje klienta że zachowuje się w określony sposób,
- Korzyści klienta – określnie unikalnych zalet, użyteczności którą uzyskuje klient dzięki stosowaniu naszego produktu
- Call to action, brand promise, Unique selling proposition – jedno zdanie otwierające drzwi klientów, ułatwiające sprzedaż
3. 3 podstawowe i najważniejsze cechy skutecznych materiałów handlowych
Znając architekturę produktu/promocji, o której chcemy przygotować materiały sprzedażowe skupienie się na trzech gwarantuje sukces sprzedażowy:
- CECHA
- ZALETA,
- KORZYŚĆ
strong>4. Etapy tworzenia użytecznych materiałów handlowych
Praktyka przygotowywania prezentacji to praca dwuetapowa, obejmująca koncepcję i edycję:
- Określenie rodzaju i typu materiałów
- Zachowanie logicznego 3-dzielnego podziału:
- Wstęp – truizmy o wysokiej perswazyjności (statystyki, fakty),
- Rozwinięcie - argumentacja oparta o zasadę CZK,
- Zakończenie - podsumowanie i działanie
- Selekcja danych wejściowych
- Stosowanie praw perswazji
- Nasza percepcja – jak i co widzimy.
5. Narzędzia myślenia wizualnego wpływające na lepszą jakość materiałów handlowych
Dzięki narzędziom komputerowym Power Point, World czy też kartce papieru i długopisowi można w łatwy sposób przygotować perswazyjną prezentację sprzedażową, która pomaga w działaniach handlowych a przy tym nie trzeba mieć dużego talentu graficznego.
- Power Point
- Word
- Flipchart i marker
- Kartka i długopis
6. Najczęściej spotykane błędy w dokumentacji handlowej
Zapisz się na szkolenie