Jak rozsądnie kupować by nie zrazić kontrahenta i zarazem uzyskać jak największy zysk dla firmy?
Kiedy znajdziemy interesującą ofertę ( lub ona „odnajdzie naszą firmę”) jak negocjować? Czy negocjować, czy nie? Szkolenie pokazuje różnice i zależności między zjawiskami występującymi w procesie kupowania, sprzedawania i negocjowania? Jak wpływając na wysokość uzyskanej marży dla firmy? Umiejętności znajdowania interesującej oferty a następnie umiejętności negocjacyjne to kwalifikacje niezbędne każdemu handlowcowi gdyż wpływają na zwiększenie jego skuteczności działania i tym samym zyski firmy.
CEL SZKOLENIA
Dostarczenie uczestnikom narzędzi, wiedzy i umiejętności do efektywnych poszukiwania atrakcyjnych ofert oraz negocjacji w sytuacjach pracy handlowca obejmuje:
- Sposoby i narzędzia poszukiwania ofert
- Skuteczne metody podejmowania decyzji
- strategie negocjacyjne
- etapy procesu negocjacji.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
- Aktywne poszukiwanie znakomitej, najlepszej w danym momencie oferty
- Decydowanie o rodzaju, asortymencie, ilości
- Przygotowanie do negocjacji zakupowych
- dostrzeżenie podobieństw i różnic pomiędzy: sprzedawaniem, kupowaniem a negocjowaniem
- Zespołowe zastosowanie typowych strategii negocjacyjnych
- Wspólna ocena stylu własnych zachowań podczas negocjacji handlowych
- Twórcze zdobycie narzędzi do efektywnych negocjacji, czyli takich aby nie dopuścić do strat własnej firmy, a zarazem nie zniechęcić klienta.
- Osobista możliwość wymiany doświadczeń uczestników szkolenia.
- Dynamiczne zajęcia prowadzone przez inspirującego i praktycznego trenera.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Poszukiwanie produktów do kupna:
- Analiza rynku i konkurencji
- Analiza własnej oferty
- Podejmowanie decyzji co do kupna
- Niezbędne narzędzia, wiedza i umiejętności do efektywnych poszukiwania atrakcyjnych ofert
2. Negocjacyjne podejście do „dobrego kupowania”. Podstawowe definicje, podobieństwa i różnice między sprzedawaniem, kupowaniem a negocjowaniem
3. Strategie negocjacyjne
- wygrany-przegrany
- przegrany-wygrany
- przegrany-przegrany
- wygrany-wygrany
4. Style negocjacyjne
5. Struktura negocjacji
- Twardy/miękki
- Rywalizacyjny/kooperacyjny
- Nastawiony na konflikt/ na rozwiązania
- Przygotowanie (wybór strategii, określenie własnego BATNA i przeciwnej strony)
- Kooperacyjny styl negocjacji oparty o plan wspólnego zwycięstwa
- Propozycja targu (Złożenie propozycji,Trójczłonowy balon badawczy)
- targ negocjacyjny ( Struktura, mechanizmy)
- taktyki negocjacyjne (mierz wysoko, ustępuj powoli, coś za coś)
- finalizacja negocjacji
Zapisz się na szkolenie