
Posiadanie świadomości marketingowej to pierwszy krok do marketingowego zarządzania firmą i tym samym większych zysków firmy. Kolejny krok do zwiększenia sprzedaży to marketing strategiczny, czyli skuteczne planowanie i realizacja długookresowych celów biznesowych firmy. Liderzy rynkowi wiedzą, iż aby osiągnąć sukces trzeba go dobrze zaplanować, a następnie wdrożyć w oparciu o efektywne narzędzia i mechanizmy marketingowe. To jak działa marketing strategiczny w małej firmie i jakie korzyści daje jej właścicielowi dowie się uczestnik szkolenia.
ADRESACI SZKOLENIA
- Kadra zarządzająca
- Osoby zajmujące się marketingiem
CELE SZKOLENIA
Dostarczenie uczestnikom narzędzi, wiedzy i umiejętności do marketingowego zarządzania firmą obejmujące:
- tworzenie strategii marketingowej,
- budowanie planu marketingowego,
- controling działań marketingowych.
KORZYŚCI DLA FIRMY I UCZESTNIKÓW
- Zespołowe uświadomienie sobie znaczenia strategii firmy w jej działaniu,
- Twórcze poznanie narzędzi marketingu 360º,
- Wspólne rozpoznanie wskaźników skutecznego marketingu,
- Osobista możliwość wymiany doświadczeń uczestników szkolenia,
- Dynamiczne zajęcia prowadzone przez inspirującego i praktycznego trenera.
PROGRAM SZKOLENIA
Skąd idziemy ?
1. Analiza SWOT firmy w celu wyznaczenia kierunków rozwoju
- Mocne strony
- Słabe strony
- Szanse
- Zagrożenia
2. Analiza otoczenia firmy w celu dostosowania i reakcji na zmieniające się siły rynkowe
- Bliższe
- Dalsze
3. Analiza zasobów firmy w celu realizacji kierunków rozwoju
- Zasoby materialne
- Zasoby niematerialne
Dokąd zmierzamy ?
1. Strategia marketingowa
- Filary strategii
- Cechy dobrej strategii
- Zarządzanie strategiczne
2. Plan marketingowy
- Marketing 360 º
- Kalendarz działań marketingowo-sprzedażowych
3. Controling działań marketingowych
- Budżetowanie
- Wskaźniki ilościowe skutecznego marketingu
- Wskaźniki jakościowe skutecznego marketingu
Zapisz się na szkolenie