Efektywna sprzedaż w czasie kryzysu to połączenie wiele elementów w tym skutecznej ekspozycji towaru w punkcie sprzedaży czy na targach, wystawach. Jakimi mechanizmami kierują się konsumenci oraz jak sprawić by to właśnie nasz produkt został przez nich wybrany dowiedzą się uczestnicy szkolenia.
ADRESACI SZKOLENIA
- Kierownicy sprzedaży,
- Przedstawiciele handlowi.
CEL SZKOLENIA
Dostarczenie uczestnikom narzędzi, wiedzy i umiejętności do efektywnych negocjacji w sytuacjach pracy handlowca obejmujące:
- poznanie mechanizmów zakupowych klientów
- podstawowe zasady ekspozycji
- tworzenie standardów merchandisingu
KORZYŚCI DLA FIRMY I UCZESTNIKÓW
- Aktywne wskazanie mechanizmów percepcji,
- Wspólne uświadomienie sobie zasad decyzji zakupowych,
- Twórcze zdobycie narzędzi do efektywnej ekspozycji produktów,
- Osobista możliwość wymiany doświadczeń uczestników szkolenia,
- Dynamiczne zajęcia prowadzone przez inspirującego i praktycznego trenera.
PROGRAM SZKOLENIA
MECHANIZMY ZACHOWAŃ KLIENTA
1. Mechanizmy komunikacyjne: czy przekazem jest to co chcieliśmy przekazać czy to co zrozumiał z tego klient? Zabawa z klockami ukazująca wady - typowe właściwości w relacji sprzedawca – klient,
2. Czym jest postrzeganie produktu w punkcie sprzedaży, targach, wystawach – właściwości percepcyjne
- Zapamiętywanie
- Kojarzenie ( zasoby wiedzy i ukształtowanie wyobraźni)
- JND – łatwo dostrzegalne różnice ( cena, produkt, opakowanie)
3. Badania przebiegu linii wzroku podczas obserwacji towarów w punkcie sprzedaży, targach, wystawach przez klientów ( reguła czy przypadek?)
4. Kręgi społeczne Veblena ( wpływ przynależności do grupy społecznej na postrzeganie)
5. Cykl życia rodziny a wzory zachowań
- decyzji zakupowych, sposobów spędzania czasu podczas zakupów produktów trwałego użytkowania
- rola poszczególnych członków rodziny a decyzja o zakupie towarów trwałego użytkowania
6. Modele:
- Black-Box - wpływ otoczenia ( najbliższego) na decyzje zakupowe
- S – O – R – wpływ czynników stymulujących (narzędzi marketingowych) na decyzje zakupowe klientów
7. Wybór proporcji wydatkowania pieniędzy i czasu przez konsumenta, klienta
- Model krzywej: czas postrzegania ( dostępność) a cena produktu
ILE MOŻNA ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ POPRZEZ MERCHANDISING
1. Czym jest merchandising – definicja. Opieką nad produktem:
- Odpowiedni towar
- W odpowiednim czasie
- W odpowiedniej ilości
- W odpowiednim miejscu
- Odpowiednio oznakowany ( wypromowany)
2. Podstawowe zasady ekspozycji:
- Przepływ klienta
- Komplementarność
- Widoczność ( zblokowanie)
- Wysokość
2. Przykłady analiz ( rysunki oraz badania ilościowe sprzedawalności)
- dostępność produktów ( wysokość dla różnych wielkości opakowań) i jej wpływ na sprzedaż: lokalizacja produktów na powierzchni sklepu, lokalizacji produktów na półce ( które produkty powinny się znaleźć na której półce)
- Wpływ oznakowania produktów na sprzedaż
- Wpływ sprzedaży tych samych produktów z dodatkowych ekspozycji
- Najczęściej występujące błędy eksponowania i ich skutki
3. Ekspozycje promocyjne na targach, wystawach, punktach sprzedaży
Założenia
Cena: 480,00 zł brutto za 1 osobę
Czas trwania szkolenia: 7h od 9:00 do 16:00
Wyżywienie: serwis kawowy (kawa, herbata, drobny catering)
Materiały dydaktyczne: TAK
Certyfikat uczestnictwa: TAK
Zapisz się na szkolenie