ADRESACI SZKOLENIA
- Kadra kierownicza
- Właściciele firm
CELE SZKOLENIA
Dostarczenie uczestnikom narzędzi, wiedzy i umiejętności do dobrego komunikowania się wewnątrz i na zewnątrz firmy obejmujące:
- Uwarunkowania komunikacji i jej planowanie
- Schemat komunikacyjny
- Komunikacja zewnętrzna podczas spotkań otwartych.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Uwarunkowania komunikacji wewnętrznej:
- modele komunikacji wewnętrznej,
- case study na przykładzie dobrej i złej komunikacji wewnętrznej,
- bariery w komunikacji wewnętrznej,
- wartości i kultura organizacyjna,
- regulaminy i procedury, a zastosowanie w praktyce
- komunikacja pionowa (korporacyjna) i pozioma (zespołowa), oddolna i odgórna
2. Planowanie komunikacji wewnętrznej:
- cele komunikacji wewnętrznej, a style komunikowania
- uczestnicy procesu komunikacji (grupy pracowników),
- definiowanie potrzeb komunikacyjnych pracowników,
- techniki komunikacji z poszczególnymi grupami pracowników,
- optymalny dobór narzędzi,
- komunikowanie o zmianach w organizacji,
- rola specjalisty / menedżera ds. komunikacji wewnętrznej
3. Schemat komunikacyjny:
- stan aktualny,
- ocena obowiązującego schematu komunikacyjnego,
- przepływ informacji między poszczególnymi działami w firmie,
- wypracowanie nowych ścieżek komunikacyjnych,
- komunikacja kryzysowa,
- audyt komunikacyjny, diagnozowanie trudności w przepływie informacji.
4. Spójność komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej firmy.
5. Planowanie komunikacji zewnętrznej:
- cele komunikacji zewnętrznej,
- grupy docelowe,
- techniki i narzędzia komunikacji z poszczególnymi grupami
- tryb aktualizowania i akceptowania materiałów zewnętrznych
- rola osób wytypowanych do reprezentowania firmy w komunikacji zewnętrznej
6. Komunikacja zewnętrzna podczas spotkań otwartych i konferencji - trening autoprezentacji i wystąpień publicznych
- omówienie dotychczasowych doświadczeń autoprezentacyjnych (analiza mocnych i słabych stron),
- czynniki mające wpływ na sukces bądź porażkę,
- przygotowanie wypowiedzi (w sferze emocjonalnej i merytorycznej),
- język i styl przekazu, spójne komunikowanie – zgodność słów i zachowań,
- trudne sytuacje w czasie wystąpień – jak sobie z nimi radzić?
- skuteczne panowanie nad tremą.
Zapisz się na szkolenie